Układ zawieszenia Leganzy został opracowany przez, lidera w tej dziedzinie, angielską firmę Lotus. Dzięki temu Leganza łagodnie, bez wstrząsów i bezpiecznie pokonuje wyboiste drogi, szybko reaguje na zmiany warunków drogowych, a nadwozie nie przechyla się nadmiernie podczas szybkiego pokonywania zakrętów, czy w przypadku nagłej zmiany pasa ruchu.

Zawieszenie (18kB)

Uklad jezdny - przekroj [11kB]
Szybka jazda na drodze o długich nierównościach jest często przyczyną unoszenia i kołysania nadwozia. Zjawisko to jest wywoływane przez bezwładność amortyzatorów i sprężyn. Leganza jest wyposażona w odpowiednio dobrane sprężyny i amortyzatory, dzięki czemu jej nadwozie nie unosi się i nie drży na wyboistej drodze. Kolumna McPhersona (12kB)
Przechyl boczny (8kB) Leganza posiada system podwójnego tłumienia drgań kolumny zawieszenia, rozkładający energię wstrząsu na dużej powierzchni, co oznacza mniejsze drgania pojazdu, dobre prowadzenie i mniejszy poziom hałasu.

W przypadku gwałtownej zmiany pasa ruchu nadwozie pojazdu może pochylić się poprzecznie, bądź też kierownica może zareagować z opóźnieniem, co stwarza dla kierowcy niebezpieczną sytuację. Leganza wykazuje minimalny kąt przechyłu, dzięki czemu zapewnia pewną i bezpieczną jazdę.


Przednie zawieszenie Leganzy to układ kolumn McPhersona. Ich umiejscowienie zostało dobrane tak, by zredukować zmiany kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i pochylenia koła podczas jazdy po nierównościach drogi. Pomaga to utrzymać stabilność w jeździe na wprost i zapewnia większy kofort jazdy. Duże, miękkie tulejki pochłaniają energię wstrząsów spowodowanych niewilkimi wybojami i fałdami nawierzchni, bez pogarszania promieniowej sztywności Leganzy, zapewniając precyzyjne prowadzenie. Ujemny promień zataczania zapewnia stabilną kierunkowość podczas hamowania na nawierzchniach mających różne współczynniki tarcia po lewej i prawej stronie samochodu. Duża sztywność elementów nośnych koła oraz gumowe elementy tłumiące w zawieszeniu Leganzy minimalizują przechyły nadwozia pojazdu. Aerodynamiczny kształt łagodnie przezwycięża boczny wiatr, zapewniając bezpieczne prowadzenie. Zawieszenie (13kB)

Leganza posiada w pełni niezależne tylne zawieszenie wielowachaczowe, zapewniające duży komfort i możliwość dynamicznej jazdy, dzięki temu, że każde koło utrzymuje kontakt z nawierzchnią. W szczególności podczas pokonywania zakrętów lub hamowania dwa dolne wachacze współdziałając z kolumną resorującą wytwarzają lekką zbieżność kół poprawiającą stabilność.


Modele CDX są wyposażone w degresywne wspomaganie układu kierowniczego, zwiększające ciśnienie w układzie hydraulicznym przy małej prędkości i zmniejszające je przy dużej, zapewniające tym samym lekkość manewrowania przy parkowaniu i większą stabilność układu kierowniczego przy szybkiej jeździe.
Standardowym elementem wyposażenia wszystkich wersji jest 5-stopniowa regulacja położenia kierownicy w pionie.
Leganza jest wyposażona w zawór odcinający w układzie hydraulicznym wspomagania układu kierowniczego. Zawór ten zamyka przewód ciśnieniowy, zapobiegając niespodziewanym ruchom kierownicy podczas uderzenia kołami w przeszkodę.
Zawor odcinajacy i kat wyprzedzenia (14kB)

Duży kąt wyprzedzenia (tj. kąt utworzony między pionową oś koła i oś sworznia zwrotnicy) oznacza dobrą stabilność pojazdu podczas jazdy na wprost oraz zapewnia powrót koła kieronicy do położenia neutralnego.


Wszystkie modele Leganzy wyposażone są w hamulce tarczowe, system ABS i wspomaganie układu hamulcowego w systemie podwójnym 7" + 8".

Tarcze przednie są wentylowane - dopływające chłodne powietrze pochłania ciepło wydzielane podczas tarcia elemntów hamulca i odprowadza je na zewnątrz, zapobiegając spadkowi skuteczności hamulca. Okładziny hamulcowe są bezazbestowe i mają b. dobrą odporność na wysokie temperatury, co zapobiega występowaniu zjawiska fadingu.

Modele CDX wyposażone są w układ kontroli jazdy TCS (ang. Traction Control System). System ten na bieżąco śledzi obroty każdego koła i zapobiega poślizgowi podczas ruszania lub przyśpieszania na śliskiej nawierzchni. W chwili gdy TCS wykryje róznicę prędkości kół napędowych odpowiednio reguluje niezależnie ciśnienie w lewych i prawych hamulcach oraz moc silnika.

Leganza wyposażona jest w opony Hankook lub Kumho o wymiarach 205/60R15 na obręczach 6,0Jx15. Modele CDX wyposażone są w wieloramienne obręcze ze stopów lekkich. Wszystkie modele posiadają pełnowymiarowe koło zapasowe.

ABS (16kB)